تحقیق كشاورزي ايران و جهان در آيينه آمار

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت
دانلود تحقیق با موضوع كشاورزي ايران و جهان در آيينه آمار،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
شناخت از وضعيت عمومى كشاورزى در جهان، اين امكان را براى سياست گذاران، مديران و كارشناسان بخش كشاورزى فراهم مى كند تا در حوزه مأموريت خود باآگاهى بيشترى، عوامل درون بخشى و برون بخشى را در سطح ملى و بين المللى مورد تجزيه و تحليل قرار دهند، گزارش زير به بررسى وضعيت شاخص هاى كلان اقتصادى ـ اجتماعى و توليدات كشاورزى در جهان و جايگاه ايران در آن مى پردازد.
۲‎/۵ميليارد نفر از جمعيت ۶‎/۱ ميليارد نفرى جهان شامل جمعيت كشاورزى است و مقايسه كشورهاى توسعه يافته و در حال توسعه نشان مى دهدكه اكثريت مطلق جمعيت كشاورزى دنيا يعنى ۲‎/۴ ميليارد نفر(معادل ۹۶‎/۲ درصد) در كشورهاى در حال توسعه زندگى مى كنند و درميان كشورهاى در حال توسعه ، سهم غالب مربوط به كشورهاى آسياى جنوب شرق، شرق و آفريقاى نيمه صحرايى است. 
براساس تفكيك قاره اى ، آسيا با ۷۵‎/۶ درصد و آفريقا با ۱۷‎/۴ درصد بيشترين سهم جمعيت كشاورزى (كسانى كه امرار معاش شان وابسته به بخش كشاورزى است ) دنيا را به خود اختصاص داده اند.
كشورهاى توسعه يافته با ۴۶‎/۶ ميليون نفر جمعيت، معادل ۳‎/۵ درصد نيروى كار كشاورزى و كشورهاى در حال توسعه با ۱‎/۲ ميليارد نفر معادل ۹۶‎/۵ درصد نيروى كار كشاورزى را به خود اختصاص داده اند.
در ميان قاره هاى جهان ۷۵‎/۵درصد نيروى كار كشاورزى در قاره آسيا، ۲‎/۳ درصد در اروپا و ۳ دهم درصد در آمريكاى شمالى است.
طى بيست سال گذشته درصد نيروى كار كشاورزى دركل نيروى كار جهان روند كاهنده داشته است، آن چنان كه از ۵۲درصد سال ۱۹۸۰ به ۴۳ درصد در سال ۱۹۹۰ و ۳۶ درصد در سال ۲۰۰۱ رسيده است. اين روند در تمام قاره هاى جهان ديده مى شود. اگرچه آهنگ كاهش در نواحى كشورهاى صنعتى و آمريكاى شمالى كمتر بوده و به ثبات نزديك تر است. در كشورهاى صنعتى بالاترين درصد نيروى كار كشاورزى نسبت به كل نيروى كار به كشورهاى يونان ۱۶ درصد، پرتغال ۱۲ درصد مربوط مى شود و كمترين درصد براى كشورهاى موناكو، ليختن اشتاين با صفر درصد، مالتا يك درصد، بلژيك ، آلمان ، لوكزامبورگ، انگلستان وايالات متحده آمريكا هر كدام با
۲ درصد اعلام شده است.

دسته بندی: مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 567 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:397 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.