تحقیق وحدت در جهان اسلام

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
دانلود تحقیق با موضوع وحدت در جهان اسلام،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
آنچه كه رهبر معظم انقلاب در پيام نوروزي خود به‌عنوان محورهاي اساسي سال‌جاري مشخص كرده‌اند شامل دو راهبرد مكمل براي ايفاي نقش در دو محيط ملي و بين‌المللي است.
«اتحاد ملي» نياز و راهبرد در عرصه داخلي است و «انسجام اسلامي» اولا نحوه نقش‌آفريني ايران در حوزه بيروني و ثانيا ضرورتي براي امت واحده اسلامي دانسته مي‌شود.
در سير تدوين استراتژي، راهبرد يا راهبردهاي نهايي از فرايندي ناشي مي‌شود كه شناخت و ارزيابي محيط (داخلي و خارجي) جان‌مايه اصلي آن است.
به عبارت ديگر نمي‌توان تا ارزيابي درستي از شرايط دو محيط داخلي و خارجي در مؤلفه‌هاي مختلف آن (سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، نظامي و امنيتي) نداشت به تدوين استراتژي پرداخت.
علاوه بر اين، تعيين راهبرد به‌تنهايي بي‌معناست. اولا اين راهبرد بايد سايه‌اي از سياست‌هاي كلي، اهداف و سندهاي بالادستي باشد و ثانيا براي تحقق آن، سياست‌هايي تعريف و اجرا شوند كه دقيقا در راستا و تصويري از آن باشند.
نبود همين محور دوم، متأسفانه مشكلي است كه نظام برنامه‌ريزي ما همواره از آن رنج برده است و به همين جهت در بيشتر موارد، از ارائه يك مدل منسجم و خودافزاينده ناتوان بوده‌ايم. به‌عنوان مثال لايحه‌هاي بودجه سالانه تا چه حد متأثر از قانون برنامه توسعه و سند چشم‌انداز بيست‌ساله (به‌عنوان يك و دو لايه بالاتر) تدوين مي‌شوند ...
دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 7500 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:13 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.