تحقیق تکنولوژی جدید در عایق کاری رطوبتی ساختمان

دسته بندي : مهندسی عمران » آب بندی
دانلود تحقیق با موضوع تکنولوژی جدید در عایق کاری رطوبتی ساختمان،
در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.


مقدمه تحقیق:
یکی از مشکلات اساسی که در اکثر سازه ها به چشم می خورد، مشکل نم و رطوبت می باشد که در بعضی مواقع خسارات جبران ناپذیری را به سازه ها و ساختمان وارد می نماید و یکی از راهکارهای مقابله با ‎آن، عایقکاری رطوبتی می باشد. در ایران با توجه به اقلیم و آب و هوا و نیز وجود منابع عظیم نفتی، متداول ترین عایق رطوبتی قیر و گونی می باشد که با پیشرفت تکنولوژی، این روش جای خود را به عایق های پیش ساخته (ایزوگام) داده است، اما با پیشرفت علوم و نیز گرانی مواد نفتی و قیر در بعضی مواقع عایق های پیش ساخته نیز مقرون به صرفه نبوده و مهندسان را به آن داشت تا از مواد شیمیایی جهت عایق بندی سازه استفاده کنند که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت و کارایی بتواند با سایر عایق ها رقابت کند. 

بعد از تحقیقات متعدد مهندسان موفق شدند که با استفاده از رزین های اکریلاتی و استایرنی که با آب حل می شود، عایق رطوبتی جدیدی بسازند که صورت یک لایه mm 1 روی سطوح مورد نیاز اجرا می شود و انعطاف پذیر نیز می باشد. این تحقیق، به بررسی و مطالعه عایق جدید و مقایسه آن با سایر عایق های رطوبتی می پردازد.

عایق رطوبتی با قابلیت انعطاف، زمینه جدیدی برای مصرف امولسیونی پلیمر پایه آب امروزه مانند قرن ها پیش ساخته شده از قیر هم چنان به عنوان رایج ترین روش پوشش کف مورد استفاده قرار می گیرد کاربرد قیر و یا آسفالت دشوار و مستلزم صرف وقت زیاد می باشد حتی امولسیون های ساخته شده از قیر نیز تغییر اندکی را در دشواری این کاربرد ایجاد نموده اند. 

همان طور که می دانید باید قیر و گونی را تا میزان 150 تا 200 درجه سانتیگراد حرارت داد، ریختن و تسطیح ترکیبی با این درجه حرارت بسیار دشوار می باشد. بنابراین امولسیون های ساخته شده از قیر با قابلیت کاربرد درجه حرارت نرمال مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه امولسیون های نفتی در آب حدوداً دارای 50% قیر می باشد. با سفت شدن این امولسیون آب آن تبخیر و قیر به صورت بیندر باقی می ماند. ترکیبات کف سازی بام، برپایه امولسیون پلیمرهای جدید عملکرد کاملا‏ً متفاوتی دارند، شاید مهم ترین ویژگی آن ها، ایجاد یک لایه نازک (فیلم) با قابلیت انعطاف بعد از خشک شدن باشد. 
دسته بندی: مهندسی عمران » آب بندی

تعداد مشاهده: 12548 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:72 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل